מרד הצעירים מערער את שוק העבודה ומבקש לשנות את מדיניות תנאי העסקה
הקורונה המחישה לעובדים רבים את הפערים בשוק העבודה, ואף יצרה מוטיבציה חדשה להתפטרות המונית • תקופת המשבר הנוכחית העצימה את הכוח של העובדים ויצרה מאזן חדש בכוח.
הקורונה המחישה לעובדים רבים את הפערים בשוק העבודה, ואף יצרה מוטיבציה חדשה להתפטרות המונית • תקופת המשבר הנוכחית העצימה את הכוח של העובדים ויצרה מאזן חדש בכוח.
בעוד שמדינות העולם עסוקות בהתאמת מערכות החינוך וההשכלה לשוק העבודה, בישראל עסוקים בשאלות מבניות של אחריות וסמכות
החל"ת נגמר אך במשק הישראלי יש עדיין 130 אלף משרות פנויות שמחכות לאיוש • מהפארם ועד הסופרים, מענף הרכב ועד התקשורת - מה גורם למחסור, כמה עובדים צריך ואיזה משכורות מוכנים להציע להם?
עם סיום תשלום דמי האבטלה, ריכזנו לפניכם מגוון הכשרות שבאמצעותן תוכלו למצוא עבודה. חלקן מתבצעות בזום, חלקן מבטיחות עבודה בסוף ההכשרה וכולן ללא עלות
עד שנת 2026 צפוי להתפתח מחסור אדיר במצבת כוח האדם במקצועות ענף הרכב. על הדרך שעברנו, והדרך שחשוב לעבור בעתיד
תחום הרכב נזקק לשינוי תדמיתי כדי למשוך אליו עובדים חדשים - שהכשרותיהם יתאימו לתחום המתפתח ■ המחסור מסתמן בכלל המקצועות: מכונאים, מאבחנים, מחסנאים, טכנאים, מומחי מדיה
אחת עזבה את ההייטק והוחרמה על ידי אביה, האחרת החליטה ללכת על זה למרות היותה אם לארבעה ועוד אחת פרשה מעיצוב אופנה. המכנה המשותף לכולן: הן נכנסו לתחום שהיה נחלת הגברים בלבד, הפכו למכונאיות רכב ואין להן שום כוונה לעזוב. להפך, כל מי שתצטרף - וולקאם.
תשתיות חכמות, רכבים אוטונומיים ומהפכה בתחום ההכשרה: מומחים מענף התחבורה מצביעים על האתגרים והציפיות של העשור הקרוב
הנגיף הציב בפני ענף הרכב אתגרים רבים, בהם: תצוגות חדשות, הזמנות אונליין ושינויים בהליך ההכשרה של העובדים: "כלי הרכב הפכו למכונות חכמות ויש פערי ידע ויכולת"
ההתמודדות עם נגיף הקורונה מאלצת את המערכות הציבוריות, העסקיות והחברתיות להאיץ תהליכי תשתית ולהתקדם לעידן המאה ה-21
בכנס "CARיריסטיות" השתתפו מכונאיות רכב, נציגים מיבואניות הרכב בישראל וחיילות במערך השירות הטכני בצה"ל. הכנס נוסד במטרה לעורר את השיח בתחום ולשנות את התפיסות המגדריות בו
נשים מועסקות במספר מוגבל של עיסוקים ועובדה זו קובעת במידה רבה את ההזדמנויות, את הכנסתן ואת אפשרויות הקידום שלהן. ענף הרכב עובר שינויים המאפשרים חשיבה מחודשת על ההפרדה המגדרית בתחום
איפה בעל הבית, איך את חושבת שתצליחי בתחום כל כך גברי ואפילו שואלים אם אני באמת מבינה משהו במכוניות. אבל אני מאמינה שהשינוי בדרך ושגם לנשים יש מקום בענף הרכב
חברת מומנטום, בשיתוף עם משרדי הממשלה, מקדמת פרויקט לפיתוח מגמות לימוד לתחבורה חכמה עבור תלמידי התיכונים: "יוצרים את דור העתיד של העובדים"
סטודנט להנדסה מכנית ומנכ"לית מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בישראל, מספרים על הלימודים בתחום
לקראת 2020, נשים בכירות שמובילות חברות, מניעות תהליכים ויוצרות שינויים מהפכניים מדברות על הרגעים הגדולים והמשמעותיים הטובים יותר והטובים פחות, של השנה שחלפה
מקצועות הנחשבים גבריים מתגמלים יותר גם עבור נשים שעוסקות בהם. אישה העובדת בענף הרכב מספרת: "כשמגיעים אלינו לקוחות ורואים אישה, התגובות הן מעורבות". סיפרוה של נעמה רובין קריאף, מרצה במכללת תל חי במגמת הרכב ובעלת מרכז שירות בצפת.
משה עוזיאל היה תלמיד בכפר הנוער אמי"ת בפתח־תקווה וחזר אליו כמורה וכמנהל • לפני שלוש שנים הוא התקשה לגייס מורים בתחומי הטכנולוגיה והרכב ופנה לבוגרי בית הספר כדי שימלאו את החסר בכיתות • אלה עזבו עסקים ומקומות עבודה, למדו הוראה וסגרו מעגל במקום שהתחנכו בו
אנחנו רגילים לראות אותם בסרבלים, לרוב מוכתמים בשמן מכונות, כתמי צבע ודבקים, אבל הקדמה והטכנולוגיה החדשנית מאפשרת כיום סביבת עבודה נקיה יותר למוסכניקים. האם בקרוב נראה את אנשי המוסך מוותרים על הסרבל לטובת בגדים אופנתיים? שת"פ של סטודנטים במכללת שנקר במסלול עיצוב אופנה לגברים שעיצבו את בגדי העתיד של מכונאי הרכב
הנדסאי מכונאות רכב: מקצוע חדש ומבוקש שצומח מתחת לרדאר. עם שכר חיציוני של 13,676 ש"ח לעוסקים בתחום, עבודה שדורשת יותר ויותר מיומנויות טכנולוגיות, שעות גמישות יחסית וצורך גדל בעובדים, הנדסאי מכונאות הרכב מסתמן כמקצוע עם ביקוש גדל והולך.
1,200 סטודנטים ילמדו בשנה הקרובה בתוכנית הכשרת מכונאי וחשמלאי הרכב שיזמו יבואני הרכב, אחרי שהמדינה המשיכה להכשירם לפי תוכנית לימודים שנקבעה לפני 60 שנה • החשש: מחסור בכוח אדם מתאים לעידן החשמלי • היעד: הגדלת שיעור הנשים במוסכים לשיעור כמו בחיל האוויר
איך מכשירים תלמידים כך שיתאימו לשינויים בשוק העבודה ולכישורים החדשים הנדרשים בו? לרגל תחילת שנת הלימודים "כלכליסט" מביא, זו השנה השנייה, רעיונות מפי עשרה מומחים, כיצד להפוך את ישראל לחדשנית ויצירתית בחינוך
התוכנית תשים דגש על חיבור ישיר עם המעסיקים הפוטנציאליים. חגית אליאס, מנכ"לית ארגון מומנטום: "פועלים לצמצם את הפער בין צרכי התעשייה לבין ההכשרה"
ידיים על ההגה: עולם הרכב משתדרג, ואיתו התלמידים וההכשרה. המירוץ הטכנולוגי העולמי הביא מורים, יבואנים ותעשיינים ישראלים ליצור תכנית הכשרה שתתמודד עם השינויים המהירים בתעשיית הרכב, ולהיאבק בדימוי הבעייתי של הענף.
המשבר הנוכחי בענף השירותים לרכב הוא קצה הקרחון במה שעתיד לטלטל את התחום הזה בישראל. ארגון הגג "מומנטום" בו חברות יבואניות הרכב המובילות בישראל הוא תוכנית ההצלה העתידית שלו.
מעבר לסוגיות יומיומיות הנוגעות למערכת החינוך בישראל, משרד החינוך מחוייב לעסוק בנושא לא פחות חשוב ומשמעותי לעתיד הדור הצעיר בעשור הקרוב.
בישראל מועסקים 60 אלף עובדים במוסכים ורבים מהם לא יהיו רלוונטיים לשוק התעסוקה בעוד שלוש עד חמש שנים. "הענף יידע לדאוג לעצמו כי יצטרכו פחות עובדים אבל יותר מיומנים - יהיו עובדים שלא תהיה להם יכולת להשתלב בלי הכשרה מתאימה"
ענף הרכב יכול להיות הענף הראשון שיסדוק את החלוקה המגדרית של עולם המקצועות, בעיקר בזכות הטכנולוגיה המאפשרת אבחון וטיפול ברכבים החדשים
נכנסתם למוסך וגיליתם שהמכונאי הוא בכלל מכונאית? סיפורן של שלוש מכונאיות, כן מכונאיות, קראתם נכון!
יוליה שרץ היא מכונאית רכב שלא מפחדת להתלכלך בכדי להתפתח בענף הרכב: "אני לומדת ומתפתחת, לא מתביישת לבקש עזרה וזוכה לקבל כבוד מהקולגות שלי"
במסגרת שיתופי הפעולה שמקיים המרכז הטכנולוגי להנדסאים בספיר עם התעשייה, סוכמה השבוע תכנית לשיתוף פעולה עם יבואנית הרכב קבוצת לובינסקי, מהיבואניות הגדולות והמובילות בארץ.
תלמידי י"ב? יבואני הרכב מחזרים אחריכם, ומשקיעים לא מעט כדי להכשיר אתכם להיות מכונאי הרכב של מכוניות העתיד אחת. הסדנאות מעוצבת בסגנון הסרט "מהיר ועצבני"