קשרי תעשייה

מודל השותפות מכללות מה"ט ויבואני הרכב

לאור המציאות הקיימת, נבנה מודל מודולרי לשותפות בין חברות היבוא החברות במומנטום לבין המכללות הטכנולוגיות בפיקוח מה"ט בהן נלמדת מגמת מכונות רכב

מודל השותפות:
ה-OECD פרסם דו"ח המתאר את האתגר מולו עומדת מערכת ההכשרה המקצועית בארץ, לאור העובדה שהיא מחולקת בין גופים שונים שאינם מתואמים בניהם. הוא ממליץ להתמודד עם אתגר זה על ידי הגדלת שיתוף הפעולה בין בעלי העניין, ומדגיש את העובדה שעל מנת שמערכת ההכשרה המקצועית תועיל לכל המעורבים, עליה להביא בחשבון את נקודת מבטה של החברה והפרט, וכן את נקודת מבטם של המעסיקים המייצגים את הכלכלה והתעשייה. המעסיקים מוזכרים כשותפים חשובים במיוחד, בעיקר עקב הידע שברשותם לגבי המיומנויות שעובדיהם יזדקקו להן.

מודלים של הכשרה המשלבים את המעסיקים אינם דבר חדש בעולם, ומדינות כמו אנגליה, שוויץ וגרמניה, נוקטות בצעדים אקטיביים על מנת לאפשר למעסיקים לקחת חלק פעיל במערך ההכשרה הטכנולוגית . עם זאת, מערכות החינוך הטכנולוגי במדינה לא השכילו לשלב כוחות עם התעשייה באופן שיאפשר יצירת מודלים אסטרטגיים וארוכי טווח לצורך שיפור ההכשרה, ובעקבות כך הגדלת כוח אדם מיומן לשוק העבודה. לאור המציאות הקיימת, נבנה מודל מודולרי לשותפות בין חברות היבוא החברות במומנטום לבין המכללות הטכנולוגיות בפיקוח מה"ט בהן נלמדת מגמת מכונות רכב.

מטרות המודל:
1. צמצום אחוז הנשר במכללות הטכנולוגיות
2. העלאת אחוז הסטודנטים הזכאים לדיפלומה
3. ייזום הכשרות עדכניות, שמותאמות לשינויים התכופים המתרחשים בענף הרכב
4. הגדלת כמות הסטודנטים הפונים ללימודי מכונות רכב
5. הגדלת מספר הבוגרים המשתלבים בענף הרכב

 

תשארו מעודכנים

תרשמו לניוזלטר שלנו

אנא הזינו שם מלא
אנא הזינו כתובת אימייל
תודה, פרטייך התקבלו בהצלחה.